Записки товариства імені Шевченка. — Т. CCХХХVІI: Праці Театрознавчої комісії / Редактори тому Ірина Волицька, Олег Купчинський, Ростислав Пилипчук. — Львів, 1999. — 681 с., іл.
_________________________
Зміст:
[Вступ]
[б. п.]. Від редакторів тому. — С. 5–12.
Статті
Пилипчук Р. До історії українського шкільного театру кінця XVI – початку XVII століть. Рез. англ. мовою. — С. 15–41;
Федотов Є. Біля джерел українського дитячого театру. Рез. англ. мовою. — С. 42–55;
Черничко І. Інноваційні процеси в українській національній культурі: вплив на розвиток театру і драми кінця XIX – початку XX століть. Рез. англ. мовою. — С. 56–92;
Жицька Т. Спиридон Черкасенко – театральний критик. Рез. англ. мовою. — С. 93–110;
Боньковська О. Український народний театр Товариства “Руська Бесіда” в роки Першої світової війни (стрілецький театр). [Додаток]: Репертуар театру Товариства “Руська Бесіда” (1 січня 1916 – 30 червня 1918 рр.), м. Львів. Рез. англ. мовою. — С. 111–133 + 6 іл.;
Леоненко Р. Перші українські державні театри. 1917–1919 роки. Рез. англ. мовою. — С. 134–167;
Кравченюк О. Експресіонізм і український революційний театр. Рез. англ. мовою. — С. 168–178;
Голота В. “Мистецтво дійства” в аванґардних пошуках Театру імені Гната Михайличенка. Рез. англ. мовою. — С. 179–194;
Драк А. Сценографія у структурі театрального синтезу. Рез. англ. мовою. — С. 195–211;
Красильникова О. Актор у сценографії “Березоля”. Рез. англ. мовою. — С. 212–233;
Ткач В. Мова кіно в театральних постановках Леся Курбаса “Джіммі Гіґґінс” і “Макбет”. Рез. англ. мовою. — С. 234–245;
Волицька І. “Монументальний театр” Володимира Блавацького. Рез. англ. мовою. — С. 246–258;
Іздрик Ю. Архаїка театрального міфу в позамодерному просторі. (Епітома соціально-культурного феномену на прикладі Чернігівського молодіжного театру): [Вступ]; [1.] Театр і соціум; [2.] Модернізм як загроза; [3.] Exempla; [4.] Віртуальність постмодерну. Рез. англ. мовою. — С. 259–273;
Липова Г. Мистецька мова українського театру 1980-х років. Рез. англ. мовою. — С. 274–307;
Корнієнко Н. Український театр 1980–1990-х років – ціннісні орієнтації та картини світу у візіях лідерів. (Контекст – художня культура): [1.] Методологічні засади; [2.] Екскурс у попередній контекст; [3.] Соціокультурна драма українського театру; [4.] Зміна центру. Симптоми відцентрових тенденцій у мистецтві колишнього Радянського Союзу; [5.] Дещо про міфи; [6.] Сучасність у візіях культурних лідерів; [7.] Парадокси і конструкції інтелектуального карнавалу 1980–1990-х років; [8.] Суперечливість картин світу і містифікація Я; [9.] Деконструктивістська модель культури; [10.] Пошук ідентичности: традиційна і нетрадиційна свідомість; [11.] Тема пам’яти; [12.] Театр: абсолютна влада над часом; [13.] Простір-час – знак питання; [14.] Спогади про джерела; [15.] Ще раз про культурну цитату; [15.] Бунт простору, чи недійсність побуту; [16.] Стихії – родом із космосу; [17.] Людина. Рез. англ. мовою. — С. 308–344;
Липківська Г Молодий театр України кінця 80-х – початку 90-х років: постмодерна ідеологема свідомости та її відбиток у сценічному артефакті. Рез. англ. мовою. — С. 345–363.
Матеріали
Бабанська Н., Галабутська Г., Шев’якова К. Літопис життя і творчости Марії Заньковецької. 1854–1934 роки. Короткий варіант. [Додатки]: Умовні скорочення часто вживаних видань і архівів. Текст літопису. — С. 367–486 + 6 іл.;
Гарбузюк М. Реконструкція сцен “Гамлета” В. Шекспіра в постановці Бориса Тягна на сцені Львівського театру імені М. Заньковецької. Додаток: В. Шекспір. Гамлет. Переклад В. Вера. — С. 487–565 + 24 іл. + ноти: С. 497, 505, 509–514, 533, 536, 538, 555, 558, 565;
Козак Б. Три документи львівського періоду творчости Бориса Тягна. [Додаток]: Перелік прем’єрних вистав. Додаток: [тексти трьох документів]. — С. 566–578 + 1 іл.;
Танюк Л. Недограна роль Володимира Глухого. — С. 579–617;
Залеська-Онишкевич Л. Кілька помітних театральних постановок України на менших і більших сценах 1991–1994 років: [Вступ]; 1. Валерій Шевчук і український театр “Кін”; 2. Шевчук і театр на Подолі: з “Вертепом” в Америці; 3. Театр салон-модерн; 4. Волинський театр у Луцьку; 5. Перший всеукраїнський театральний фестиваль творів Миколи Куліша; 6. Львівський театр ім. Леся Курбаса. — С. 618–629 + 6 іл.
Критика і бібліографія
Медведик П. Матеріали до бібліографії праць Степана Чарнецького. [Додаток]: I. Творчі портрети митців; II. Праці С. Чарнецького з історії українського театру в Галичині; III. Обмін акторами та драматичними творами між театрами Східної і Західної України в XIX – на початку XX ст. — С. 633–637;
Кирчів Р. [Рец. на публ.:] Шерегій Ю. Нарис історії українських театрів Закарпатської України до 1945 року / Ред. і вступ[ні] статті В. Маркуся та В. Ревуцького // Записки Наукового товариства ім. Шевченка. Історично-філософічна секція. – Т. 218; Словацьке педагогічне видавництво у Братиславі. Відділ української літератури у Пряшеві. – Нью-Йорк; Париж; Сідней; Торонто; Пряшів; Львів, 1993. – 412 с. — С. 637–643;
Красильникова О. [Рец. на публ.:] Мороз Л. З. Сто рівноцінних правд: Парадокси драматургії В. Винниченка / Відп[овідальний] редактор П. М. Федченко. – К., 1994. – 208 с. — С. 643–649;
Бабота Л., Онишкевич Л. [Рец. на публ.:] Dukhnovych Aleksander. Virtue is More Important than Riches / A Play in Three Acts. Trans. & Intro. By Elaine Rusinko. East European Monographs, CCCXCIII. – New York: Dist. Columbia U. Press, 1994. – 86 p. — С. 649–651;
Купчинський О. [Рец. на публ.:] Латяк Дюра. Двацец пейц роки АРТ-РНТ “Дядя” (1970–1995). – Нови Сад, 1995. – 256 с.; іл. — С. 651–655;
Пилипчук Р. [Рец. на публ.:] Волицька І. Театральна юність Леся Курбаса. (Проблеми формування творчої особистості). – Львів, 1995. – 152 с. — С. 656–663;
Медведик П. [Рец. на публ.:] Затварська Романна. Три пори року. – Коломия: Вік, 1996. – 76 с., іл.; її ж. Корифеї галицьких театрів. – Коломия: Вік, 1997. – 88 с., іл.; її ж. Я приходитиму, коли мене вже не буде... – Коломия, 1998. – 92 с., іл. — С. 664–666;
Гайдабура В. [Рец. на публ.:] Близнята ще зустрінуться: Антологія драматургії української діяспори / Упоряд[ник] і вступ[на] стаття Лариси Залеської-Онишкевич // Українська модерна література. – Київ; Львів: Вид-во “Час”, 1997. – 627 с.; Антологія модерної української драми / Редактор, упоряд[ник] і автор вступ[них] статей Лариса Залеська-Онишкевич. – Київ; Едмонтон; Торонто: Вид-во Канадського інституту українських студій “Таксон”, 1998. – 532 с. — С. 666–669;
Кирчів Р. [Рец. на публ.:] Гайдабура Валерій. Театр, захований в архівах: сценічне мистецтво в Україні періоду німецько-фашистської окупації (1941–1944) / Наук[овий] редактор Р. Я. Пилипчук. – К., 1998. – 222 с. — С. 670–674.
_________________________
Цей том можна придбати у книгарні НТШ (Львів, пр. Шевченка, 8) або замовити електронною поштою ntshoffice@gmail.com